tirsdag

Dagens lunsj

 Dages lunsj besåt av hjemmebakte knekkebrødmed cottage cheese og kivi med grønn tea til.

Kjempegodt og sunt:)etter en lang tur i skogen

P1050378

Her  er min oppskrift på knekkebrød :

Ca 7 dl kruskakli

2,5 dl havregryn,

2,5dl soyaflak(helsekost),

2dl solsikkekjerne,

0,5 dl linfrø,

ca 6 dl vann

og 1 ts salt.

Jeg kjører alt i kjøkkenmaskinen en liten stund og fordeler det så på 2 brett (somer kledd med bakepapir)og steker på varmluft i 10 min  på 160 gr .Så deler jeg det opp i ruter og steker videre i 35 min også med varmluft og begge brettene samtidig.

Etter at dei er ferdig stekt lar jeg dei så stå i ovnen med døren på gløtt til dei er avkjølte.

For å fordele det jevnt utover platene bruker jeg et bakepapir over og kjevler deigen utover.

Ingen kommentarer: